Algemene verkoopvoorwaarden

 

Algemene verkoopvoorwaarden

Artikel 1: Algemeen
1.1. De contractvoorwaarden van de verkoper hebben steeds voorrang op die van de koper.
1.2. De bijzondere voorwaarden hebben steeds voorrang op de algemene voorwaarden.
1.3. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn, zullen de overige bepalingen van kracht blijven.
1.4. De algemene verkoopsvoorwaarden worden met elke orderbevestiging mee gestuurd en zijn beschikbaar op de website: www.accubel.

Artikel 2: Offertes
Onze offertes zijn gedurende maximaal twee maanden geldig. In de offertes en kostenramingen vermelde prijzen zijn altijd nettoprijzen, zonder skonto en exclusief belastingen. Deze prijzen zijn vrijblijvend.

Artikel 3: Totstandkoming van het contract
Het verkoopcontract is ten laatste geldig afgesloten wanneer de orderbevestiging, de leveringsbon of het transportdocument van de geleverde goederen, wordt verstuurd die steeds vergezeld zijn van een leveringsbon
van de verkoper.

Artikel 4: Verplichtingen van de verkoper
4.1. Levertermijn - De vermelde levertermijnen zijn indicatief en vrijblijvend. Eventuele vertragingen geven de koper noch het recht om de bestelling te annuleren noch het recht op een schadevergoeding.
4.2. Transport - Alle goederen (met uitzondering van de goederen van de fotovoltaïsche afdeling), worden Franco geleverd en niet gelost aan het leveradres in België of in het Groothertogdom van Luxemburg,
mits dit via geasfalteerde wegen toegankelijk is, bij iedere levering met een factuurbedrag hoger dan 750€ exclusief BTW en in Duitsland, Frankrijk en in Nederland voor elke levering met een factuurbedrag hoger
als 1250€ exclusief BTW. In alle andere gevallen worden transportkosten in rekening gebracht. Afhankelijk van de waarde van de goederen, en het afleveradres volgens de volgende tarieven en aangeboden
leveringsvoorwaarden:
Levering binnen 2-4 werkdagen na verzending van de bestelling (België en Groothertogdom van Luxemburg ):
- waarde van de bestelling < 50€ ExBtw: 5€
- waarde van de bestelling < 100€ ExBtw: 15€
- waarde van de bestelling < 400€ ExBtw: 40€
- waarde van de bestelling < 750€ ExBtw: 55€
Levering binnen 5-10 werkdagen na de verzending van de bestelling (Frankrijk):
- waarde van de bestelling < 200€ ExBtw: 50€
- waarde van de bestelling < 500€ ExBtw: 150€
- waarde van de bestelling < 1250€ ExBtw: 200€
Levering binnen 5-10 werkdagen na de verzending van de bestelling (Duitsland en Nederland):
- waarde van de bestelling < 200€ ExBtw: 30€
- waarde van de bestelling < 500€ ExBtw: 50€
- waarde van de bestelling < 1250€ ExBtw: 100€
Leveringen voor de afdeling fotovoltaïsch (België, Groothertogdom van Luxemburg, Frankrijk, Duitsland en Nederland):
- vrachtkosten per complete palet (180x110): 120€
- vrachtkosten per europalet: 60€
- vrachtkosten per omvormer: 37€
- afhandelingskosten voor elke bestelling voor minder als 1 palet: 35€
In geval van een expres levering of een levering op een vaste tijd, zullen er extra vrachtkosten in berekening gebracht worden. In geval van een aanvraag voor een levering in een ander land gelieve de verkoper te contacteren.
In het geval dat de koper de goederen niet op de meegedeelde datum in ontvangst neemt, behoudt de verkoper zich het recht voor om alle hierdoor veroorzaakte meerkosten aan de koper door te berekenen.
4.3. Technische informatie en onderhoud - De verkoper stelt de koper alle noodzakelijke informatie betreffend de werking en het onderhoud van de geleverde goederen ter beschikking.
4.4. Garantie
4.4.1. Omvang van de garantie - De garantie van de verkoper geldt enkel voor onderdelen waarvan ACCUBEL heeft toegegeven dat deze gebrekkig zijn. Andere kosten die zouden kunnen voortvloeien uit de installatie
evenals transportkosten (verzendingen heen/weer), arbeidskracht herstellingskosten en verplaatsingskosten zijn niet ten laste van ACCUBEL. De verkoper kan in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden voor
een bedrag dat de waarde van de goederen overschrijdt.
4.4.2. Duur van de garantie - De koper profiteert van de commerciële garantie die de fabrikant of importeur aanbiedt. De garantieperiode is geldig tot 12 maanden na levering met uitzondering van speciale of
specifieke condities aangeboden door de fabrikant of importeur. De ondertekening van een jaarlijks onderhoudscontract vanaf het eerste jaar en een gebruik van de goederen binnen hun werkingsgrens zijn absoluut
noodzakelijk. De datum waarop de garantie ingaat, staat vermeld op de factuur van ACCUBEL van het betroffen toestel. In alle gevallen beperkt zich de garantie aan de garantie van de fabrikant en is alleen van
toepassing op de onderdelen. Als voor deze garantie een interventie van de verkoper noodzakelijk is, behoud hij zich het recht om de arbeids- afhandelings- leverings en administratieve kosten die voortkomen uit
deze interventie te berekenen.
4.4.3. Algemene uitsluiting - Uitgesloten van de garantie zijn interventies ten gevolge van een onjuiste installatie of aansluiting, een gebrek aan de elektrische installatie van het pand, elektrische spanningen die
buitensporig afwijken van de nominale waarden die per toestel voorzien zijn, een bedieningsfout of slecht gebruik door de gebruiker, onvoldoende of verkeerd onderhoud, stoten of vallen van het toestel. De garantie
is evenmin van toepassing op tekortkomingen in het preventief onderhoud of op gebrek of schade rechtstreeks voortvloeiend uit of voortgekomen in het kader van een van de volgende gevallen van uitsluiting, die bij
wijze van voorbeeld en dus zonder beperking worden genoemd:
- In geval van iedere interventie van regelen, van reparaties of verrichtingen gelijkstellend aan onderhoudswerken aan het materiaal of uitrustingen uitgevoerd door personen die niet in dienst zijn bij de verkoper.
- In geval van toevoeging of gebruik van technische installaties, aanvullende toestellen of bijkomend materiaal of uitrustingen of materiaal dat niet overeenstemt met de technische specificaties of waarvoor niet
voorafgaand het schriftelijk akkoord van de verkoper werd ontvangen.
- In geval van de gevolgen van brand, waterschade, ongeval, kwaadwilligheid, onweer of meteorologische ongevallen.
- In geval van vandalisme, enz.

Artikel 5: Verplichtingen van de koper
5.1. Betaling van de facturen - Alle facturen zijn contant betaalbaar in Eupen (België) op een van de volgende bankrekeningen: CBC IBAN : BE41 1974 2609 9210 BIC : CREGBEBB,
BELFIUS IBAN : BE19 0682 4167 4012 BIC : GKCCBEBB, ING IBAN : BE98 3480 2704 6593, BIC : BBRUBEBB, BNP IBAN : BE42 0016 1165 0754 BIC : GEBABEBB.
Alle facturen zijn toegewezen aan BELFIUS Commercial Finance, het totaal bedrag van de te betalen facturen van de verkoper zijn per direct te betalen op het volgende rekening nummer IBAN : BE69 0689 4857 7878
BIC : GKCCBEBB.
De verkoper behoudt zich het recht voor om bij bestelling een voorschot voor een deel of de totaliteit van de bestelling te vragen. In dit geval dient het resterend bedrag uiterlijk bij de levering betaald te worden, en
dit in afhankelijk van speciale betalingstermijnen en de dekking bij de krediet verzekeraar.
5.2. Ontvangst en goedkeuring van de goederen - De koper dient de goederen bij ontvangst op conformiteit met de bestelling en op hun algemene toestand te controleren. De koper wordt verondersteld de geleverde
goederen te aanvaarden indien hij niet onmiddellijk op de leveringsbon of de CMR reserves maakt betreffende beschadiging, verlies of non-conformiteit van de geleverde goederen, met inbegrip van zichtbare
gebreken. Bovendien dient de koper de verkoper uiterlijk binnen 36uur na levering per aangetekend schrijven of per email naar het volgende adres: order@accubel.be over zijn reserves te informeren. Elke klacht
moet gedocumenteerd worden (dossier met foto’s).
5.3. Vakkundige installatie - De verkoper is verantwoordelijk noch voor de installatie van de geleverde goederen noch voor de gevolgen van deze installatie. Het wordt verondersteld dat de koper over alle noodzakelijke
technische kennis beschikt om te controleren of alles goed verloopt en of materiaal en installatie overeenstemmen met de behoeften van zijn klanten. De verkoper kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld
als de diensten niet overeenstemmen met deze behoeften. De koper stelt zijn klanten alle technische informatie evenals alle informatie met betrekking tot het onderhoud van de verkochte goederen ter beschikking.

Artikel 6: Prijszetting
De geldigheid van de prijzen is beperkt tot de weergave op de website en zolang de voorraad strekt.
De verkoper kan niet verplicht worden een bestelling uit te voeren voor abnormaal laag geprijsde producten, ten gevolge van een overduidelijke fout bij de in- of de weergave.
Alle op de website vermelde prijzen zijn inclusief BTW (BTW van toepassing in het land van bestemming op het moment dat u de bestelling accepteert door de betaling van deze).
De vermelde prijzen omvatten geen portkosten aangezien deze afhankelijk zijn van het totaalbedrag van de bestelling, het bestemmingsland en de soort van goederen.
Mocht de verkoper een prijsvergissing vaststellen in de bestelling van de koper, dan zullen we de koper hiervan per email op de hoogte brengen en de richtlijnen van de koper afwachten alvorens de goederen te
verzenden. De verkoper kan in geen geval verplicht worden een bestelling met verkeerde prijzen te laten doorgaan, welke ook de status van de order is. Zonder antwoord van koper of als deze niet bereikbaar is op
het (de) contactadres(sen) die de koper op de website heeft vermeld, wordt de bestelling van de koper geannuleerd en ontvangt deze via mail een bevestiging van deze annulering.

Artikel 7: Betalingen voor onlinebestellingen op de webshop via Worldline Financial Solutions N.V.
7.1. Communicatie van persoonsgegevens van de koper aan Worldline Financial Solutions N.V.
In geval van een bestelling via onze internetsite (webshop), worden de persoonsgegevens van de koper die betrekking hebben op zijn identiteit, woonplaats, burgerlijke staat, telefoonnummer, e-mailadres, bankkaart
en bankrekeningnummers, of op de transacties die de koper aangaat of de betalingen die de koper doet, worden door Worldline Financial Solutions N.V. (“Worldline FS”) met als doel hen in staat te stellen de
overeenkomst met verkoper na te komen, het controleren op en beheren van fraude (bepalen van het risiconiveau van transacties, detecteren en managen van daaruit resulterende waarschuwingen), en het naleven
van de wettelijke verplichtingen van Worldline FS krachtens de toepasselijke wetgeving inzake de strijd tegen het witwassen van geld en de financiering van terrorisme, en het opstellen van marktanalyses/statistieken,
het analyseren van transactiegegevens en het verbeteren van de dienstverlening door Worldline FS.
Het verzamelen van de persoonsgegevens is een verplichte eis voor deze doeleinden. Zonder deze persoonsgegevens kan de transactie worden vertraagd of onmogelijk worden gemaakt en kan de bestelling van de
koper geannuleerd worden.
We wijzen u erop dat Worldline FS, statutair gevestigd te Da Vincilaan 3 - 1930 ZAVENTEM (Belgium) en met ondernemingsnummer 886.476.763, de verantwoordelijke voor de behandeling van deze persoonlijke
gegevens.
Worldline FS geeft de persoonsgegevens van de koper niet door aan derden, behalve in de volgende twee gevallen:
- Indien Worldline FS de persoonsgegevens moet doorgeven aan zijn gelieerde bedrijven, onderaannemers of andere partijen waarmee Worldline FS een contractuele relatie heeft en die diensten verrichten
voor/ondersteuning bieden aan Worldline FS in het kader van de uitvoering van de overeenkomst tussen de verkpper en Worldline FS fraudepreventie en -beheer en de nakoming van de wettelijke verplichtingen van
Worldline FS krachtens de toepasselijke wetgeving inzake de strijd tegen het witwassen van geld en de financiering van terrorisme. De derden die diensten verrichten voor/ondersteuning bieden aan Worldline FS met
betrekking tot controle op fraude en fraudebeheer kunnen de persoonsgegevens van de koper invoeren in hun eigen specifieke database(s) die zij gebruiken om voor een groot aantal verkopers fraudepreventie- en
- Beheerdiensten te verrichten.
- Indien Worldline FS wettelijk verplicht is bepaalde informatie of documenten door te geven aan de Nationale Bank van België, de Cel voor Financiële InformatieProcessing (CFI), vergelijkbare Belgische of buitenlandse
instanties, of in het algemeen een gerechtelijke of bestuurlijke autoriteit, of een rechtshandhaving of bestuurlijke autoriteit. Aan deze entiteiten worden alleen persoonsgegevens doorgegeven voor zover dat
noodzakelijk of vereist is op grond van de geldende regelgeving.
7.2. Fraude
In geval van fraude kan dit ook aanleiding geven tot de registratie van bepaalde persoonsgegevens over de koper in een specifiek bestand dat door Worldline FS wordt beheerd. Het doel van een dergelijk bestand is
het traceren van eerdere fraudegevallen, met name het leveren van informatie voor criteria die worden gehanteerd voor het beoordelen van transactierisico’s en de voor dit doel gebruikte scoresjablonen. De registratie
van de gegevens van de koper in dit bestand kan er ook toe leiden dat de koper een hoger risiconiveau krijgt toegewezen wat in geval van een latere bestelling bij een verkoper die klant is van Worldline FS, met als
gevolg dat deze bestelling kan worden geweigerd.
De koper is gerechtigd zijn persoonsgegevens in te zien en de koper heeft het recht om zijn gegevens aan te vragen en te corrigeren. Ook is de koper gerechtigd om op grond van een geldige reden bezwaar te
maken tegen de Processing van zijn persoonsgegevens. Voor de uitoefening van deze rechten richt de koper een schriftelijk verzoek (per aangetekende brief), gedateerd en ondertekend, aan de statutaire zetel van
Worldline FS (zie hierboven), en vermeld in die brief uw naam, adres en telefoonnummer waarop u tijdens kantooruren bereikbaar bent en voeg een kopie bij van beide zijden van uw identiteitskaart of paspoort. De
koper kan zijn gegevens die hij volgens de lokale wetgeving niet verplicht is te verstrekken, verbergen.
7.3. Persoonsgegevens voor Worldline FS
Wij informeren de koper bij deze dat in verband met zijn bestelling sprake is van controle op fraude en fraudebeheersactiviteiten, wat betekent dat zijn persoonsgegevens verder zullen worden verwerkt in aanvulling
op de behandeling van ‘card not present’-betalingen. Worldline Financial Solutions N.V. (Worldline FS) is de verantwoordelijke voor deze aanvullende behandeling met als doel het voorkomen en bestrijden van fraude
en het bepalen van het risiconiveau en een classificatie.
Elke fraude kan resulteren in de registratie van zijn persoonsgegevens in een bestand dat door Worldline FS) wordt beheerd om een overzicht te hebben van fraudegevallen, met name om informatie aan te leveren
voor criteria die worden gehanteerd om risico’s te beoordelen en voor de gebruikte classificaties. Deze registratie van zijn gegevens kan er ook toe leiden dat hij een hoger risiconiveau krijgt toegewezen in geval van
een latere bestelling bij een verkoper die actief is in dezelfde bedrijfstak/sector en die gebruik maakt van de diensten van Worldline FS). Dit zou ertoe kunnen leiden dat de merchant zijn bestelling weigert.
De koper heeft het recht zijn gegevens op te vragen en te corrigeren. De koper is ook gerechtigd om op grond van een geldige reden bezwaar te maken tegen de behandeling zijn persoonsgegevens. Om gebruik te
maken van dit recht kan de koper een brief sturen naar: Worldline Financial Solutions N.V. - Juridische afdeling «gegevensbescherming» - Da Vincilaan 3 - 1930 ZAVENTEM (Belgium), samen met een ondertekende
kopie van een identiteitsbewijs. De koper kan de gegevens die volgens de lokale wetgeving niet verplicht zijn te verstrekken, verbergen.

Artikel 8: Niet-naleving van het contract - niet-betaling
8.1. Rente - In geval van niet-betaling van de facturen op de vervaldag mag de verkoper van de koper een rentepercentage ter hoogte van 12% per jaar vorderen.
8.2. Strafclausule - In geval van niet-betaling van de facturen op de vervaldag van de verkoper, kan deze eveneens na een ingebrekestelling verstuurd via een aangetekend schrijven, een forfaitair schadevergoeding
vorderen voor zijn administratieve- en incassokosten ter hoogte van 10% van de waarde van de bestelling.
8.3. Onrechtmatige beëindiging van het contract door de koper - schadevergoeding - In geval van niet-betaling van een factuur op de vervaldag en in alle andere gevallen van niet-naleving van het huidige contract
door de koper, heeft de verkoper het recht om de onrechtmatige beëindiging vast te stellen per aangetekend schrijven en de goederen terug te nemen. Bij onrechtmatige beëindiging van het contract dient de koper
aan de verkoper een forfaitaire schadevergoeding te betalen ter hoogte van 30% van de waarde van het contract. Deze schadevergoeding is niet cumuleerbaar met de ver-goeding bepaald in artikel 8.2.
8.4. Bijkomende garanties - Wanneer het krediet van de koper verslechtert, kan de verkoper, zelfs na gedeeltelijke uitvoering van het contract, aanvullende garanties eisen van de koper. De weigering hierop in te
gaan, verleent de verkoper het recht om het contract te annuleren of op te schorten.

Artikel 9: Eigendomsvoorbehoud
De verkoper behoudt zich het eigendom voor van alle aan de koper geleverde goederen totdat de betaling van de goederen geheel is voldaan. De koper verplicht zich ertoe de goederen niet te verkopen of af te staan
aan derden zolang de goederen eigendom zijn van de verkoper. In elk geval staat de koper aan de verkoper de respectieve schuldvordering af die hij heeft tegenover zijn klant of klanten voor alle goederen waarvan
de koper de betaling niet volledig aan de verkoper heeft voldaan.

Artikel 10: Overdracht van risico’s
Vanaf de aflevering of opslag van de goederen bij de koper zijn de risico’s verbonden met de goederen voor rekening van de koper.

Artikel 11: Overmacht
Bij overmacht kan de verkoper niet aansprakelijk worden gesteld voor enige tekortkoming of vertraging in de uitvoering van het contract.
Onder overmacht verstaan we elke gebeurtenis waarop we redelijkerwijs geen enkele invloed kunnen uitoefenen. Niet beperkende lijst: contractuele verplichtingen die door onze leveranciers niet worden nagekomen
of gevallen van overmacht bij diezelfde leveranciers, stakingen of andere sociale acties, betogingen, inval, oorlog of oorlogsdreiging, terroristische aanslag of dreiging, overstromingen en andere natuurrampen, brand,
storingen in de telecommunicatienetwerken of onmogelijkheid gebruik te maken van het openbaar vervoer.
Als een geval van overmacht het uitvoeren de bestelling belet, dan wordt de koper er zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht, wordt de afhandeling van de bestelling opgeschort en spreken we in gemeenschappelijk
overleg een nieuwe uitvoeringstermijn af eenmaal de overmacht opgeheven is.

Artikel 12: Terugzending - bedenktijd
Als het verzonden materiaal niet zou voldoen aan de door de koper aangekochte materialen of deze niet aan zijn wensen voldoet heeft de koper de mogelijkheid deze terug te sturen naar de verkoper. Een schriftelijke
aanvraag voor de terugzending moet binnen 14 dagen na het ontvangst van de goederen naar de verkoper verstuurt worden. In geval van akkoord van de verkoper, moeten de goederen de verkoper binnen 14 dagen
vanaf de datum van de retouraanvraag toekomen. Een waardevermindering van 20% is automatisch van toepassing op elk teruggestuurd materiaal.
Het uitdrukkelijk bestelde materiaal of in promotie, of waarvan de verpakking niet de oorspronkelijke verpakking is of niet meer in goede toestand is, wordt noch teruggenomen, noch geruild.

Artikel 13: Berekening, advies, installaties en inbedrijfsname
De verkoper kan in geen enkel geval aansprakelijk worden gesteld voor de adviezen, studies, schetsen, ontwerpen of voorstellen die hij te goeder trouw aan de koper heeft gecommuniceerd.
Elke installatie valt volledig onder de bevoegdheid van de installateur, als ook de gegevens die door de installateur zijn overgedragen met behulp van het eventuele formulieren die verplicht met de bestelling
samengaan.
In het belang van iedereen, indien de installateur zich niet voldoende aan de installatievoorschriften van de fabrikant opvolgt, kan ACCUBEL zich het recht voorbehouden een inbedrijfsname te weigeren zonder dat
dit enig recht op schadevergoeding met zich meebrengt.
Elke studie of voorstel met inbegrip van de geschatte rendementen en het verbruik die door ACCUBEL wordt gebruikt zijn gebaseerd op documenten of andere informaties die door de installateur werden toegezonden,
en die met de realiteit van het projekt overeenkomen.
Zonder geldige basisinformatie zal ACCUBEL standaardwaarden gebruiken waarvoor geen verantwoordelijkheid moet worden gedragen. Daarbij zal elke gerealiseerde studie moeten worden beschouwd als een
ondersteuning van de werf planning van het project waarvoor de firma ACCUBEL in geen geval aansprakelijk mag gesteld worden.
Het vorige punt is zelfs nog vanzelfsprekender in geval een oorspronkelijke aanvraag van een klant zonder een voorafgaande studie door ons gebeurde.
De inbedrijfsname moet uitgevoerd worden door onze technische dienst zodat de garantievoorwaarden van de fabrikant in werking kunnen treden.
De inbedrijfsname kan alleen maar plaatsvinden als de elektrische bekabelingen beëindigd en aangesloten is en als de hydraulische onderdelen aangesloten zijn en de installatie onder waterdruk is gezet (primaire
en secondaire zijde indien van toepassing).
In geen geval kan ACCUBEL aansprakelijk worden gesteld voor de elektrische en hydraulische installatie, die steeds tot de verantwoordelijkheid van de installateur behoren.

Artikel 14: Communicaties
Telkens wanneer er in deze voorwaarden gesproken wordt van communicaties per email of elektronische weg, verstaat men hieronder ook alle andere communicatiemiddelen van elektronische aard. U kunt
de verkoper altijd via email bereiken op het adres info@accubel.be of per post op het adres Industriestraße 28 te B-4700 Eupen, België. Ook kunt u onze klantendienst telefonisch bereiken op het nummer
+32 (0)87 59 16 50. Als de verkoper de koper contacteert, dan gebeurt dit prioritair via email, telefoon of post. De verkoper gebruikt dan de contactgegevens die de koper bij de bestelling heeft doorgegeven.

Artikel 15: Uw persoonlijke gegevens - Algemene regelgeving gegevensbescherming
De persoonlijke gegevens van de koper worden uitsluitend gebruikt voor de commerciële afhandeling van zijn bestelling. De verkoper verbindt zich tot een strikte naleving van de Belgische privacywetten.
15.1. Verzamelen en verwerken van persoonsgegevens
Op grond van de EU-regels voor gegevensbescherming mag de verkoper de persoonsgegevens van de koper alleen onder bepaalde omstandigheden en voorwaarden verwerken, namelijk: als de koper daartoe
toestemming geeft, als het nodig is voor een contract of een sollicitatie, als er daarvoor een wettelijke verplichting is.
Persoonsgegevens verwerken
De verkoper respecteert de EU-regels voor de verwerking en opslag van persoonlijke gegevens:
- Gegevens waarmee de identiteit van de koper vastgesteld kan worden, worden niet langer dan noodzakelijk bewaard;
- De koper kan onjuiste gegevens over zichzelf corrigeren, verwijderen of blokkeren;
- De gegevens van de koper worden beschermd tegen onbedoelde of onwettige vernietiging, verlies, wijziging en bekendmaking.

Artikel 16: Overdracht van rechten
De verkoper behoudt zich het recht zijn rechten en plichten over te dragen op een andere organisatie. Dit heeft echter geen effect op de verplichtingen van de koper.
De koper kan zelf zijn rechten en plichten overdragen op een derde partij als we u hiervoor schriftelijke toestemming geven.

Artikel 17: Geschillen
Op deze contractvoorwaarden is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. De bevoegde rechtbanken zijn degene van het arrondissement Eupen.

Eupen, juni 2023.